Lohjan Vihreät saavutti historiansa parhaan vaalituloksen ja nosti valtuustopaikkojensa määrän viidestä seitsemään. Samalla vihreistä tuli Lohjan valtuuston kolmanneksi suurin ryhmä.

”Otimme tavoitteeksi kahden lisäpaikan saamisen, joten tyytyväinen täytyy olla. Täysi ehdokaslista tuotti meille myös runsaasti aktiivisia ja innokkaita kampanjoijia, ja porukassa vallitsi vahva yhteishenki. Suurkiitos ehdokkaille ja tukiryhmäläisillä. Olo on väsynyt, mutta onnellinen”, LoVi:n puheenjohtaja ja kampanjapäällikkö Ari Pihlström myhäili.

Lohjan Vihreiden vaalivalvojaisiin ravintola Opus K:hon kokoontui sunnuntai-iltana yli 50 ehdokasta ja tukiryhmäläistä. Yhteishenki näkyi villeinä tuuletuksina, kun ennusteet lupasivat välillä vihreille jopa kahdeksaa valtuustopaikkaa. Kahdeksas paikka jäi lopulta noin 80 äänen päähän.

Lohjan Vihreät sai yhteensä 3018 ääntä, ja prosenteissa puolueen kannatus nousi 2012 kuntavaalien 9,6:sta 14,3:een. ”Äänimäärässä tapahtui aivan käsittämätön 52%:n lisäys verrattuna edellisiiin kuntavaaleihin.” Pihlström toteea.  Puolueen ääniharava oli ensimmäistä kertaa valtuustoon pyrkinyt rehtori Jani Méling 304 äänellä.

Muut Lovi:n tulevat valtuutetut ovat Laura Skaffari (uusi), Paula Nordström, Sanna Benamar (uusi), Katri Piiparinen, Annmarie Kuurto ja Urpo Uotila (uusi). Varavaltuutetuiksi pääsivät Anne-Mari Vainio, Hanna Virta, Minna Jaskari, Kaisa Hannula, Hannu-Pekka Poikonen, Katja Husso ja Heidi Malmgren.

”Vihreät lähtivät valtakunnallisella tasolla kuntavaaleihin haastamaan hallituspolitiikkaa, joten minullakin on suuret odotukset, että se linja pitää meillä myös valtuutettujemme kohdalla ja muissakin luottamustehtävissä. Lähdemme tosissamme haastamaan myös Lohjan päätöksentekoa keski-iältään toiseksi nuorimpana (49,6 v.) ryhmänä. (Nuorin yhden hengen ryhmä KD=48v.) Uskon vahvasti, että tällä ryhmällä saamme uusia tuulia lohjalaiseen päätöksentekoon ja valtuustosaliin.

Suuri kiitos myös meitä äänestäneille. Nöyrinä otamme koko yhdistyksessä tämän luottamuksen vastaan ja teemme kaikkemme ollaksemme teidän luottamuksen arvoisia. Kiitos!”